Pages

Monday 13 September 2010

Peristiwa aneh 13 september..


suasana sunyi menyelubungi rumah seolah-olah xdek penghuni lain.....
awan kat luar rumah gelap..hitam pekat mcm menunggu ribut taufan melanda
waktu belom lagi menjengah ke waktu maghrib tp awan da gelap semacam..

tiba2 angin mula bertiup kencang..
kain2 langsir yg berjemuran di halaman rumah mula berterbangan satu persatu..
ada yang jauh berterbangan..

perlahan-lahan aku kluar dari rumah tu
cuba nak mengutip dan menyelamatkan langsir2 yg berterbangan
aku turun tangga rumah perlahan-lahan

blom sempat nak capai kain langsir yg paling hampir dengan tangga
kepala aku mula berpusing, mata aku kelam..
x pernah lagi benda2 macam ni jadi kat aku
tapi kenapa hari ni pandangan aku gelap dan kabur

aku cuba nak meneruskan langkah yg seterusnya
tp x mampu nak pegang ape2 dan akhirnya aku jatuh tersungkur ditepi tangga
aku xnak pengsannn.. aku xnak rebah kat sini
aku xnak ditinggalkan sorang2 kat sini tanpa ade sape2 kat rumah
aku xnak pengsan sorang kat cnie.. nnt xdek sape nak selamatkan aku

aku cuba nak kluarkan suara tp terlalu lemah
akhirnya hanya satu perkataan je yg aku mampu cakap.. "Allahuakbar"

aku sedar bila kipas tengah berpusing ligat dlm bilik
tiba2 bunyi message dlm inbox telefon bimbit berbunyi
cepat2 aku ambik telefon bimbit..
uhhh, da pukul 6.30pm..

aku capai tuala dan terus pegi ke bilik air untuk mandi
walaupun tu hanya mimpi, tp aku terus x jadi sambung tdo biler aku tersedar
aku xnak mimpi tu bersambung..
mimpi tu nampak ringkas, tp suasana dlm mimpi tu memang menakutkan
x dpt nak bayangkan..

cow dulu..
kesimpulannyer, jangan tido lepas waktu asar! mimpi syaitan semua tu.. ish3

No comments:

Related Posts with Thumbnails