Pages

Saturday, 18 September 2010

Bila budak kecik dapat hidayah


aku ade ramai anak buah..
tapi aku nak cite pasal anak buah aku yang sorang nie..
nama die aliff

sekarang umur die baru tujuh tahun
baru melangkah masuk ke alam persekolahan
pagi die pegi sekolah kebangsaan
balik skolah die pergi skolah agama
lepas tu malam die pegi blaja mengaji

tiap2 hari isnin sampai jumaat
tu la jadual die..
balik2 dari mengaji jek mesti die mengadap laptop
main game GTA die tu...
pergghhh.. kalah aku..hehe

ade satu hari tu..
balik dari mengaji die pun cerita la
ape yang die belajar aritu
die kata..

"ibu2.. tadi kan aliff sembahyang jemaah ramai2"

pastu die sambung lagi

"ibu tau x ape yang aliff suka sekali?"

waaa.. suspend jek ibu die nie dengar.. dalam hati mesti ibu die kata..x sia-sia hantar aliff pegi blaja ngaji dengan budak2 tahfiz..

"masa sembahyang aliff paling suka bila sujud"

si ibu tadi nie pun dah menyangkakan perubahan positif bila anak die cakap macam tu..baru nak berbangga bila dengar anak die macam tu..mungkin anak die dah dapat hidayah kot..

terus anak buah aku sambung "aliff suka sangat masa sujud sebab masa tu aliff boleh tidur, aliff rasa nak tertidur je bila sujud lama2" selamba jek anak buah aku cakap macam tu..

masa tu aku dah nak gelak guling2 dengar die cakap.. budak ni betul2 dah dapat hidayah..hahahhahah.. =D

1 comment:

Hazeeha Ibrahim said...

haha.i like.syabas aliff.

Related Posts with Thumbnails