Pages

Thursday 30 December 2010

Sucinya Hati Mereka!


"ayah saya yg bina taman permainan ni" hebat x ayah saya? kata si A
"ayah saya x pandai bina taman, tapi bangunan KLCC tu die yg buat..sminggu je dah siap! kata si B..hebat kan??!!
"tapi ayah saya lagi hebat! die pandai buat manusia... baru2 ni die baru hasilkan 10org kembar! smua tu adik saya.. bila saya tanya dari mana smua ni dtg, ayah kata dari kilang manusia! jadi ayah saya ade kilang manusia yg plg hebat skali! ayah kamu ade ke??? Si C bercerita dgn megahnya!

hahaha..hihihi..huhuhu..hohoho...hehehe..kakaka
gelakan dan pekikan budak2 kat taman permainan tu
dah jadi perkara biasa tiap2 kali aku balik keje
kadang2 kalau hujan pun diorg redah gak
taman mainan tu..

teringat zaman aku masa kecik2 dulu2 kala
xdeknya nak main kat taman2 mainan gitu..
smuanya mainan ciptaan sendiri
kdg2 galah panjang, x pun batu seremban..
kalau nak giler2 ckit main baling tin.. baling selipar..
bunyi loceng dalam botol.. main guli..
panjat pokok..bgayut kat pokok..main kejar2.. polis santri

hehhe.. tu zaman dulu2..zaman skrg susah nak cari bebudak yg pandai main benda2 tu smua.. skrg smuanyer manja2.. xdek yg brutal2..

tapi kan...
aritu balik dari keje
lalu kat taman permainan tu..
skumplan bdk2 tgh main buaian kat ctu
seronok jek tgk diorg gelak2..

"assalamualaikum doktor...." 2-3 org dari bdk kat ctu memberi salam
tapi bukan kat aku.. sbb aku dah jauh dari diorg..
"lagi sekali aku dengar.. "assalamualaikum doktor"..
aku pelik knape xdek org bagi respon??.. sombongnyer org tu!!
nak jawab salam pun susah.. jwb je la..bukan susah!
skali lagi budak2 kat ctu berbunyi.. beri salam..kali ni lebih kuat..
"assalamualaikum doktor!!".. aku yg dari tadi x puas hati terus menoleh ke belakang
tgk2 klau ade sape selain aku kat ctu!
ternyata ade 2 org doktor kat ctu.. memang cantik! tapi sayang...
mereka org cina!! patutlah x jwb salam..
doktor2 tu hya pandang bdk2 tu dengan senyuman..
mungkin terkejut dengan sapaan secara islam yg diberikan oleh bdk2 kat ctu..

alahai budak2 sekalian..
tahukah mereka org cina x pandai jwb salam...
kesiannya mereka.. luhurnya hati mereka..
sucinya hati mereka!
semoga terbuka pintu hati doktor2 tersebut utk memeluk islam...aminnn..
dan lepas ni diorg dah blh jwb salam ye adik2!

No comments:

Related Posts with Thumbnails