Pages

Friday 28 October 2011

Seriously Damn!


Baru nak jadi insan yang lebih positif..
tapi hari ni dah buat hal lagi..hahaha

apa la, memang idup ni jauh dari ramalan yg kita sangkakan..
sangkanyer nak jadi begini, last2 jadi begitu..urmmmm

Dah la semalam sungguh2 mata ni x boleh lelap sampai pagi..
kul 6.30 terus mandi, xyah tunggu alarm bunyi..
and i dont know y i can't sleep.. imsomnia? mungkin....
dah dua hari macam ni, since kes yang belambak2 kat deparment..
macam dah x reti nak berenti..

pastu ade lagi benda yang buat aku jadi 'grrrrrrrrr'..
kul 8am, masuk keje macam biasa..(without sleep the whole night..huhhhh)
Kul 11am.. kes II panggil... OK..
12.30pm first case selesai...OK

then next case...'lepas ni nak guna II lagi yer...'
"u boleh turun jap, gi makan dulu.. pastu naik atas balik.."
tapi jangan gi jauh2 plak, duk dalam hospital jek'..

memandangkan hari ni hari jumaat...rehat dari kul 12.15pm smpai 2.45pm
maka x rehat lah aku sebab tunggu kes yang kedua..
tunggu punyer tunggu..
apesal OT x kol2 lagi ni...

Dengan penuh kesabaran aku pun terus menunggu...
jam dah tunjuk pukul 3.30pm.. (dah 3 jam aku tunggu, cisss betol la)
last2 tengah lepak kat kaunter,
nampak Mr.Han (surgeon) turun dari OT..

aikkk... II x panggil lagi die dah turun?
aku x puas hati, kol OT...
then tanya pasal patient II tu...
dengan nada selamba.. "oh,,case tu dah postpone..BP patient low"
wowwwwwwww...semudah tu dia berkata-kata
hati aku dah panas membara...

dalam hati dah menyumpah2.. 'x boleh ke kol jek aku bagi tau kes cancel???!!!!!'
susah sangat ke nak kol tuhh? mana adab wehhhhhh....?
ingat aku membazir masa and waktu rehat aku tu semata-mata nak tunggu kes korang yang dah cancel tu? semata-mata nak dengar kes yang korang postpone tu? adehhhh
kalau aku boleh tdo semalam xdek la aku rasa bengang macam ni!

kalau bukan aku yang telefon, ntah sampai bila
aku kena menunggu dengan penuh kedunguan..adoiiiii...

dengan perasaan tension yang begitu drastik skali (wahhh, ayat xleh bla)
aku ambik wallet n phone aku yang terletak dalam poket whitecoat aku yang putih tapi x berapa nak bersih tu..
aku jalan laju menuju ke tempat letak beg,
aku bukak kunci loker, ambik beg then...blah dari spital tu! (masih ade satu jam lebih sebelum waktu balik)
tamatlah riwayat kisah hidup aku n die! (xdek kena-mengena)

sebelum balik, pandai2 la nak kaw tim... "ain, tolong....."
ok, tq..jasamu dihargai!

No comments:

Related Posts with Thumbnails